چطور در سفرهای کاری سالم غذا بخوریم

این‌ها می‌توانند در یک چشم به هم زدن سلامتی شما را به خطر بیاندازند و رژیم شما را از مسیر عادی خود خارج کنند. اگر سلامتی و عادت‌های غذایی‌تان برای شما که مرتب در سفر هستید مهم است خواندن و رعایت چند نکته زیر خالی از لطف نیست.

سفر کاری جذابیت‌های خودش را دارد: مقصد جدید، شرکت نرفتن بدون گرفتن مرخصی، اقامت و غذاهایی که هزینه‌های آن‌ها را شرکت پرداخت خواهد کرد. اما این سفرها سلامتی را هم کم تهدید نمی‌کنند، از غذاهای فرودگاهی گرفته تا پذیرایی هواپیما، جلسات کاری همراه با وعده‌های غذایی و روم سرویس( پذیرایی هتل در اتاق) ، همه این‌ها می‌توانند در یک چشم به هم زدن سلامتی شما را به خطر بیاندازند و رژیم شما را از مسیر عادی خود خارج کنند. اگر سلامتی و عادت‌های غذایی‌تان برای شما که مرتب در سفر هستید مهم است خواندن و رعایت چند نکته زیر خالی از لطف نیست.

حتی در فرودگاه هم غذاهای تازه میل کنید

شکسته شدن و یا نگه‌داشتن رژیم از همین فرودگاه شروع می‌شود. از خوردن غذاهای بسته‌بندی‌ و فرآوری شده در فرودگاه اجتناب کنید و سعی کنید آجیل خام و بدون نمک و میوه‌های تازه را جایگزین کنید؛ هم قابل حمل به داخل هواپیما هستند و هم فیبر بالایی دارند و می‌توانند شما را در فاصله طولانی بین وعده‌های غذایی سیر نگه دارند.

بدنتان را “پر آب” نگه‌ دارید

در ارتفاع بالا میزان خشکی هوا خیلی بیشتر از سطح زمین است و این خشکی می‌تواند هم مشکلات پوستی را تحریک کند و هم تنفس را سخت‌تر کند. بنابراین لازم است آب زیاد بنوشید وازنوشینی های دیگری که کافئین بالایی دارند اجتناب کنید. گاهی اوقات ممکن است احساس تشنگی را با گشنگی اشتباه بگیرید و با نوشیدن یک بطری آب گشنگی شما هم برطرف شود.

به برنامه غذایی روزمره پایبند باشید

طوری برنامه‌ریزی کنید که بتوانید سر وقت غذایتان را میل کنید. اگر لازم است صبر کنید تا در جلسه و به همراه همکارانتان و یا مشتریان غذا میل کنید، اسنک‌های تازه و سالم دم دست داشته باشید تا قند خونتان را ثابت نگه‌دارد و از پر خوری در وعده غذایی اجتناب کنید.

برای خودتان غذا بسته‌بندی کنید

غذاها و اسنک‌های فرودگاهی و همچنین غذاهایی که داخل هواپیما سرو می‌شوند فرآوری شده هستند و در بسته‌بندی آن‌ها از سدیم کلرید استفاده می‌شود. بیسکویت‌های غلات بدون شکر، ساندویچ پنیر و سبزی‌های تازه به همراه داشته باشید و جایگزین غذای هواپیما کنید.

ارزش غذایی مواد خوراکی را چک کنید

اغلب رستوران‌ها در کنار منو ارزش غذایی و میزان کالری غذاهایی را می‌نویسند. برای رعایت رژیم و حفظ سلامتی در طول سفر بهتر است میزان کالری، چربی و سدیم مواد غذایی را چک کنید و غذایی با حداقل کالری را سفارش دهید. حتی اگر رستوران‌ها این اطلاعات را در اختیار شما قرار ندهند، می‌توانید آن‌ها را آن‌لاین و از وب‌سایت‌های مختلف بررسی کنید.

سفارشی غذا بخورید

ساندویچ‌تان را با نان‌های سبوس‌دار و گوشت‌های کم چرب مثل گوشت بوقلمون و یا سینه مرغ سفارش دهید. از خوردن سس مایونز اجتناب کنید و سس کم‌کالری خردل یا آووکادو را جایگزین آن کنید. بخواهید که ساندویچ‌تان را پر از سبزی‌های تازه کنند.

 برای غذاهای منو جایگزین بخواهید

اگر قرار کاری شما در رستوران و همراه با وعده غذایی است می‌توانید به جای سیب‌زمین و قارچ سوخاری و یا حتی غذای اصلی سالاد یا میوه سفارش دهید. رستوران‌ها اغلب چنین جایگزین‌هایی را در نظر می‌گیرند.

صبحانه را فراموش نکنید

نخوردن صبحانه به گرسنگی و تمایل شما به خوردن تنقلات بیشتر در طول روز ختم خواهد شد. از غذاهای سرخ کردنی که برای صبحانه در هتل سرو می‌شود اجتناب کنید و غذایی را انتخاب کنید که میزان متعادلی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی دارد تا شما را سیر نگهدارد. تخم‌مرغ آب‌پز، تست‌های چندغله و سبوس‌دار، میوه و ماست گزینه‌های خوبی برای صبحانه هستند.

روش‌های پخت سالم را انتخاب کنید

چشمتان دنبال واژه‌هایی مثل” بخار پز”، آب پز” و ” گریل شده” باشد و غذاهایی را انتخاب کنید که به این شیوه پخته می‌شوند. همیشه در رستوران بخواهید که سس شما را کنار غذا و یا سالادتان سرو کنند تا بتوانید اندازه مصرف را خودتان مشخص کنید و یا اصلا میل نکنید.

منبع:عـلی بـابا

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود